Veksten holder seg etter tre kvartaler Totalt er det investert 7,5 milliarder kroner via mediebyråene så langt i år.
Her er det nye styret i Mediebyråforeningen Skal vi lykkes, må vi også være tydelige på den økte verdien vi skaper for annonsører, medier og samfunnet for øvrig.
Strategi- og analyseforeningen og Mediebyråforeningen inngår samarbeid Målet er å samle miljøene tettere på tvers av disipliner og sikre at felles kompetanse kommer både medlemmer, kunder og bransjen til gode.
Mediebyråforeningen lanserer prognose – markedet opp 2 prosent hittil i år Mediebyråforeningen lanserer for første gang en egen prognose for medieomsetningen.
Medieomsetningen med et solid første halvår Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser et stabilt og positivt første halvår sammenlignet med fjoråret.
Stabil vekst i medieomsetningen Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser at norske annonsører har investert over 4,2 milliarder kroner i betalte medier hittil i 2025 via mediebyråene. Det tilsvarer en økning på 2,6 prosent sammenlignet med samme periode i fjor – eller drøyt 100 millioner kroner.
Her er juryen til Medieprisen Har fått inn over 100 søknader fra bransjefolk som ønsker å bidra til å løfte frem de beste medie- og markedsføringsjobbene.
Norske mediehus innfører felles standard for videoannonser Vurderer utvidelse til andre annonseformater.
Mediaforum og Mediebyråforeningen inngår samarbeid Samler nå kreftene for første gang i et samarbeid som har som mål å styrke den faglige utviklingen i bransjen – og å samle flere stemmer, perspektiver og fagmiljøer under én felles agenda.
Reklamemarkedet til værs i vinter – har økt med 270 mill. Påsken flyttet seg til april og vipps ble vinteren mye bedre.
Etterlyste bedre samarbeid: Dette svarer bransjeorganisasjonene – Vi er med andre ord ikke helt enig med Mussa.
Anorak-duo vant Young Lions Digital 2025 Det var en intens konkurranse med totalt 15 kreative team fra reklame- og mediebyråer som konkurrerte om å løse en krevende brief fra Visit Svalbard.
Medieinvesteringene har økt med 100 millioner i 2025 Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser en oppgang på 7,5 prosent i medieinvesteringene så langt i 2025, sammenlignet med samme periode i fjor.
Her er shortlisten til Young Lions Digital Etter en intens konkurranse har juryen valgt ut de beste bidragene som nå kjemper om å vinne den prestisjefylte prisen.